edelweiss(小白花)

2011032610:00
這是我第一首學會的英文歌,
是老天使教我的,
看著我唱的他,臉上滿是驕傲和喜悅,
後來偶爾他會要我唱給他聽,
只是這樣的景象不復見,
剛剛腳一直抽筋,擾我清夢,索性起床找這首歌,
這一夜...唱著歌...給我最愛的老天使.....

Edelweiss, edelweiss
Every morning you greet me
Small and white, clean and bright
You look happy to meet me

Blossom of snow may you bloom and grow
Bloom and grow forever
Edelweiss, edelweiss
Bless my homeland forever

Edelweiss, edelweiss
Every morning you greet me
Small and white, clean and bright
You look happy to meet me

Blossom of snow may you bloom and grow
Bloom and grow forever
Edelweiss, edelweiss
Bless my homeland forever
小白花 薄雪草 日日含笑吐芬芳
迎朝陽 展新姿 像在對我訴情意
雪地裡 綻放無比生機
永遠成長茁壯
小白花 薄雪草 賜我家鄉永安康